Programa odp107: Recordem l’intent de cop d’Estat militar del 23-F de 1981. Parlem amb un activista de la Xarxa per una Nova Cultura de l’Aigua. I denunciem la represió dels règims totalitaris del Magreb i Egipte durant les revoltes actuals.
LLengua: CATALÀ. Entrevistat: Manolo Tomàs de la Plataforma en Defensa de l’Ebre.
Començem amb la lectura de l’editorial del primer número (monogràfic «Agua») de la revista «Pimiento Verde» (Greenpepper Magazine). Si no pots accedir al web, a la llibreria de l’InfoEspai (Barcelona, Plaça del Sol) trobaràs exemplars en paper del mateix magazine.
La setmana que ve (o properament) dedicarem tot el programa a les «Guerres de l’Aigua» que ja hem començat a analitzar aquest diumenge amb:
> Una lectura sobre el conflicte pel litigi de l’aigua del riu Jordà utilitzada per Israel, Jordània, Síria, Liban i Palestina del llibre «Las guerras del agua. Contaminación, privatización y negocio», de Vandana Shiva (Editorial Icaria, 2002).
> I un primer anàlisi dels conflictes per l’aigua a l’Àfrica que comentem durant l’entrevista i amb la lectura de l’article: «Ressonen tambors de guerra al riu Nil» (Directa nº 210, desembre 2010).